Vi skapar värde med våra patienter.
Kursen riktar sig till personal som arbetar i reception
Kursens syfte
Målet med kursen är att genom teoretiska och praktiska övningar ge förutsättningar för att stärka och utveckla färdigheter kring bemötande och kommunikation i receptionen. Kursen ska ge dig som personal i receptionen tips, verktyg och reflektionsmöjligheter kring bemötande och service.
Kursens innehåll
- Generell kunskap om bemötande, service och skapa relation i mötet
- Kvalitetsparametrar för service
- Bemöta olika personligheter
- Att vända ett klagomål till en positiv dialog
- Personalen i sin egen professionella roll
- Egen dagsform - hur påverkar det?
- Caseträning
Omfattning och format
1 heldag med föreläsningar, diskussioner och caseträning.
Max antal deltagare
35 (varav 14 från RJL, 12 från RÖ och 9 från RK)
Målgrupp
personal som arbetar i reception
Kursavgift:
3650kr för interna deltagare,
6500kr inkl moms för externa deltagare
I kursavgiften ingår lunch, fika och kursmaterial. Resa och eventuellt boende ombesörjs och bekostas av deltagare själva.
Kursansvarig
Karin Wihlborg och Susanne Lundblad, utvecklingsledare Qulturum, Region Jönköpings län.
Kontakt
Utbildningssamordnare Fanny Assarsson
fanny.assarsson@rjl.se