Vad handlar utbildningen om?
Utbildningen ger dig som chef verktyg för att upptäcka, förstå och hantera konflikter i arbetsgruppen. Genom ökad kunskap och ett strukturerat arbetssätt kan du känna dig säkrare när konflikter uppstår och därmed agera på ett tryggt och konstruktivt sätt.
För vem?
Utbildningen vänder sig till dig som har en chefs- eller ledarroll med personalansvar. Både du som är ny i din chefsroll och du som har lång erfarenhet är välkommen.
Varför ger vi denna utbildning?
Konflikter är en naturlig del av arbetslivet – och en viktig del av chefens ansvar är att se till att de hanteras på ett sätt som stärker arbetsmiljö, tillit och samarbete. Genom att erbjuda dig rätt stöd och verktyg vill vi förebygga onödiga slitningar
Vad kommer du att lära dig?
-
Hur konflikter fungerar
-
Känna igen tidiga signaler – och när du bör agera
-
Hur du undersöker en konflikt
-
Hur du kan lägga upp samarbetssamtal mellan parterna
-
Reflektion över din egen roll och ledarstil vid konflikter
Praktisk information
Kommer att vara tre tillfällen under hösten 2025, en per sjukhusområde
- Jönköping 21 oktober
- Värnamo 11 november
- Eksjö 20 november
- Jönköping 2 december
Tider: 8:30 - 12:00 inkl fika och paus
Kostnad: Självkostnadspris för fika
Kontaktinformation: Har du frågor är du välkommen att höra av dig till
Natalie Fors natalie.fors@rjl.se eller Henrik Hultman henrik.hultman@rjl.se