Influensavaccination - information för vaccinatörer om säsongen 2020/21

Två tillfällen med samma utbildning, 13 okt eller 15 okt kl 13:15-14:45

Årets vaccinatörsträffar blir i form av webbmöten där vi har två datum ni kan välja mellan att koppla upp er. 13 oktober och 15 oktober. Tid 13:15-14:45 (samma länkar)

Vi kommer att ha information om allt du behöver veta inför 2020/21-års vaccinationskampanj och vi har tid för frågor efter informationen.

Praktisk information:

Instruktioner om hur du ansluter till informationsträffen hittar du nedan.

  • Se gärna till att vara på plats och uppkopplad några minuter i förväg, vi kommer att hålla strikt på tiden.
  • Det går att koppla upp sig vid en egen dator eller flera tillsammans i exempelvis ett konferensrum.
  • Det finns möjlighet att ställa frågor via chatfunktionen under mötet.
  • Föranmälan behövs inte
  • Länkarna kan även delas till andra.

Du har blivit inbjuden till ett videomöte. Du kan ansluta till videomötet på följande sätt:

1. Cisco Meeting - Klicka på länken för att starta Cisco Meeting och ansluta till mötet: url:ciscomeeting://join.video.rjl.se/invited.sf?secret=pcbTvP.OS6MUua3A6.d.sg&id=746620702

2. Lync/Skype for Business - Klicka på länken för att starta Lync/Skype for Business och ansluta till mötet:sip:influensavaccination.information.fr.vaccinatrer.om.ssongen.202021@video.rjl.se

3. Videokonferenssystem(SIP/H.323) - Ange följande adress: influensavaccination.information.fr.vaccinatrer.om.ssongen.202021@video.rjl.se

4. Via din webbläsare* eller en mobil enhet - Kopiera eller klicka på länken för att ansluta till mötet: https://join.video.rjl.se/invited.sf?secret=pcbTvP.OS6MUua3A6.d.sg&id=746620702

5. Du kan alltid ansluta(röstsamtal) till mötet genom att ringa: 010-241 44 44 och ange samtals-ID: 746620702 avsluta med #
---
*Observera att alla webbläsare inte stödjer WebRTC-protokollet. Inom Region Jönköpings län rekommenderar vi att du använder Google Chrome om du ska delta i mötet via webbläsare.
---
Utrustning: Stationära datorer saknar oftast webbkamera, mikrofon och högtalare. Bärbara datorer har inbyggd webbkamera, mikrofon och högtalare.
Är ni flera i lokalen rekommenderas konferensutrustning i form av extern webbkamera, högtalare och mikrofon. I tjänstekatalogen beställer du den utrustning du behöver.

Mer hjälp och information om Cisco Meeting hittar du här: http://intra.rjl.se/infopage.jsf?nodeId=106272&childId=123475

Bilderna som visas kommer att vara tillgängliga under Presentationer på Smittskydds hemsida efter föreläsningen.

Vi ser fram emot att träffa er digitalt denna gång!