Att arbeta i reception

Kursen riktar sig till: personal som arbetar i reception
Serien med webinar syftar till att ge deltagarna kunskap och verktyg för att utvecklas i rollen i receptionen.

Datum

6 mars eller 7 mars, 23 maj samt 10 oktober.

6 mars och 7 mars: halvgrupp

23 maj och 10 oktober: helgrupp

Gruppindelning sker efter sista anmälningsdag

Antal deltagare

Max antal deltagare är 60st varav 30st är för Region Jönköpings län och 30st är för Region Östergötland.

Mål/syfte

Serien med webinar syftar till att ge deltagarna kunskap och verktyg för att utvecklas i rollen i receptionen.

Kursens innehåll

Fokus på första träffen är bemötande. Karin Lindkvist, psykolog, föreläser om:

  • - Grunden i ett gott bemötande –vad innebär det att vara verksamhetens ansikte utåt?

    - Att lyssna in behov och förväntningar med hjälp av frågeteknik

    - Samtalsmetodik-samtalets faser

    - Konsten att formulera tydliga budskap-retorik

    - Telefonbemötande- att kunna driva samtal vidare samt komma till avslut på ett effektivt sätt. 

    - Att kunna hantera missnöje och andra svåra samtal på ett professionellt sätt

På första träffen genomförs även en övning med deltagarna vars syfte är att inventera vidare kompetensutvecklingsbehov. Tema och föreläsare för träff två och tre kommer att meddelas senare under våren.

Målgrupp

Denna kurs riktar sig till personal som arbetar i reception

Omfattning

3 halvdagar webinar

Kostnad

7000kr inkl moms för interna deltagare
10000kr exkl moms för externa deltagare

Kursgivare

Jenny Nilsson, administrativ chef Folktandvården Region Jönköpings län

Kontaktperson

Angelica Furevi
Utbildningssamordnare, Folktandvården Region Jönköpings län
angelica.furevi@rjl.se
072-204 16 93